Klienci końcowi rzadko mają możliwość wyboru wszystkich elementów okuć okiennych w swojej stolarce, więc to po stronie producenta okien leży ciężar wyboru właściwych opcji. Jakie rozwiązania są dziś w cenie i pozwalają producentom budować doskonałą opinię?
Dziś większość produkcji jest przynajmniej częściowo zautomatyzowana, więc i okucie okienne musi wpisywać się w tę technologię produkcji. Samo to nie jest już dziś zaskakujące, natomiast z punktu widzenia producentów stolarki PCV ważne jest, aby dane rozwiązania można było zastosować na konkretnej linii produkcyjnej, czyli na przykład instalować w określonej kolejności, w dowolnym takcie i z podziałem na kilka podprocesów produkcyjnych. To okucia okienne mają wpasować się w linię produkcyjną stolarki, a nie na odwrót. Takich rozwiązań jest relatywnie niewiele, natomiast korzystanie z nich pozwala na uzyskanie wyższej jakości produktu końcowego bez konieczności ponoszenia sporych nakładów na integrację danego systemu okuć.
To producent stolarki będzie de facto oceniany za sumaryczną jakość swoich wyrobów, w tym również za jakość okuć, mimo że te dostarcza zewnętrzny wykonawca. Koniecznością jest zatem wybór takiego systemu okuć okiennych, który będzie zapewniał wieloletnią i bezawaryjną pracę okien i drzwi nawet w trudnych warunkach. To oznacza, że zamawiając najtańsze dostępne na rynku rozwiązania, producent stolarki PCV będzie sprowadzał na siebie całą krytykę za ich kiepskie wykonanie. Oczywiście – istnieją ścieżki pozwalające pociągnąć do odpowiedzialności za wady producenta okuć, jednak ze względów praktycznych znacznie rozważniej jest po prostu postawić na rozwiązania technologicznie dojrzalsze i skuteczniejsze.
Okucia okienne zwykle są traktowane jako element głównie funkcjonalny, jednak nie można zupełnie pominąć ich estetyki. Nabiera to dodatkowego znaczenia, jeśli w katalogu producenta stolarki znajdują się linie produktowe adresowane do różnych grup odbiorców. Z jednej strony oczywiście okucia powinny wówczas zapewniać w każdym przypadku odpowiednią funkcjonalność, ale z drugiej – często powinny też być opracowane nieco inaczej pod kątem estetyki. To może oznaczać na przykład dostępność modeli kompaktowych lub zwiększeniem nośności przy zachowaniu niezmienionych wymiarów zewnętrznych. Są to elementy, które w dłuższej perspektywie pozwalają na tworzenie bardziej odróżniających się linii produktowych i zaspokojenie oczekiwań klientów z wielu różnych segmentów.
Współpraca reklamowa