+48 17 852 52 30

WYSZUKIWARKA

0
350

Typy budynku:

KONDYGNACJE:

PODDASZE:

GARAŻE:

Jak rozpocząć budowę?

5 kroków do rozpoczęcia budowy domu
Pragniesz wybudować swój upragniony dom, oazę, miejsce, do którego z radością będziesz wracać po dniu pracy, w którym wychowasz dzieci, a może nawet się zestarzejesz? Przerażają cię jednak formalności, dokumentacja, biurokracja? Z nami nie musisz się niczego obawiać – podpowiemy, jak szybko i łatwo przejść przez wszystkie formalności i etapy prowadzące do rozpoczęcia budowy.

1. Wybierz działkę
Planując budowę domu, musisz mieć miejsce, w którym ma on stanąć. Jeśli jeszcze nie posiadasz działki budowlanej, rozejrzyj się za takim terenem, w którym będziesz się czuć dobrze, a otoczenie będzie przyjazne i komfortowe dla ciebie i twoich najbliższych. Poszukiwania możesz prowadzić przez Internet, regularnie przeglądaj lokalne gazety z ogłoszeniami, dobrze jest też popytać wśród rodziny i znajomych – zwykle taka poczta pantoflowa okazuje się najlepszym sposobem na znalezienie upragnionej działki. Możesz też skorzystać z usług firm pośredniczących w obrocie nieruchomościami, które mają w swych ofertach wiele ciekawych propozycji. Wybierając konkretną działkę, warto wziąć pod uwagę nie tylko jej cenę, ale też najbliższe sąsiedztwo, dojazd, ukształtowanie terenu, a co najważniejsze – wymiary. Wpływają one bowiem na późniejszy wybór konkretnego projektu. Dobrze, jeśli działka jest już budowlana, bo ominą cię późniejsze liczne formalności związane ze zmianą przeznaczenia gruntu.

Przed zakupem terenu obowiązkowo sprawdź i sporządź dokumentację.

Księga wieczysta
W sądzie rejonowym odpowiednim do miejsca, w którym znajduje się działka, można uzyskać dane o jej stanie prawnym. Warto poprosić urzędnika o pełny lub częściowy odpis, a także o informacje dotyczące aktualnych opłat.

Plan zagospodarowania przestrzennego lub decyzja o warunkach zabudowy
Plan zagospodarowania przestrzennego to dokument, który komunikuje o przeznaczeniu działki, rodzaju domu, jaki można na niej wybudować, o jej wymiarach oraz dostępie do drogi i systemu kanalizacyjnego. Jeśli dana działka nie ma planu zagospodarowania, spytaj w wydziale architektury urzędu gminy o warunki zabudowy dla danej działki. W przypadku gdy ich nie ma, już po zakupie działki będziesz musiał złożyć do wydziału architektury komplet następujących dokumentów:
- kopia mapy zasadniczej – wydaje ją wydział geodezji urzędu miasta lub starostwa powiatowego,
- oświadczenie o zapewnieniu dostawy mediów (takie oświadczenia wydają zakłady: gazowniczy, wodociągów i kanalizacji, energetyczny),
- wyrys z mapy ewidencji gruntów i wypis z rejestru gruntów dla działki i działek sąsiadujących (do uzyskania w wydziale geodezji urzędu miasta lub starostwa powiatowego).
Na podstawie wymienionych powyżej dokumentów wydział architektury wyda decyzję o warunkach zabudowy.

Akt notarialny
Jeśli decydujesz się na zakup konkretnej działki, umowę kupna-sprzedaży podpisz u notariusza w formie aktu notarialnego.

2. Wybierz projekt domu
Zapewne już od jakiegoś czasu oczami wyobraźni widzisz swój upragniony dom. Aby urzeczywistnić te marzenia, skontaktuj się z profesjonalnymi doradcami, którzy pomogą ci wybrać właściwy projekt. Setki różnorodnych propozycji z kilkudziesięciu pracowni projektowych z Polski znajdziesz w jednym miejscu, na dodatek bez wychodzenia z domu, na portalu www.projektydomowonline.pl. To wyjątkowa platforma, skupiająca projekty domów jedno- i wielorodzinnych, wolnostojących i w zabudowie bliźniaczej, szeregowej, z garażem lub bez, z poddaszem użytkowym, parterowych i piętrowych. Różnorodność stylów, form i metrażów oferowanych projektów sprawia, że właściwie każdy znajdzie tu coś dla siebie. Znalezienie konkretnego projektu jest niezwykle proste dzięki nowoczesnej wyszukiwarce dostępnej na stronie. Swą fachową radą służą też konsultanci w Salonie Sprzedaży Projektów DOBRY DOM w Rzeszowie, przy ul. Litewskiej 10. Możliwa jest też profesjonalna konsultacja telefoniczna. Decydując się na zakup projektu z oferty firmy DOBRY DOM, dostaniesz też wyjątkowy PAKIET KORZYŚCI o wartości 800 zł, bezpłatną zgodę na zmiany w projekcie, profesjonalną TABLICĘ INFORMACYJNĄ i DZIENNIK BUDOWY, które są niezbędne do rozpoczęcia inwestycji.

Składanie zamówienia
Wybrany projekt można zamówić:
- osobiście w Rzeszowie przy ul. Litewskiej 10,
- telefonicznie, dzwoniąc do naszego oddziału:
Rzeszów tel. 17 852 52 30, kom. 601 213 376
drogą e-mailową: rzeszow@grupadobrydom.pl,
- przez formularz na stronie internetowej dobry-dom.pl – pod wybranym projektem klikamy „Kupuję”, wypełniamy formularz i realizujemy zamówienie.

Do złożenia zamówienia potrzebne będą:
- nazwa projektu,
- dane do faktury,
- telefon kontaktowy,
- ewentualny adres wysyłki.

Sposoby płatności
Za zamówiony projekt możemy zapłacić:
- gotówką przy odbiorze osobistym projektu,
- przelewem lub za pobraniem przy opcji z dostawą pod podany adres.

Dostawa zamówienia
Zamówiony projekt możemy odebrać osobiście w oddziale firmy. Jeżeli zdecydujemy się na dostawę do domu, wówczas mamy możliwość wyboru dostawcy (kurier lub Poczta Polska)*.
*Dostawa jest bezpłatna przy zamówieniu powyżej 400 zł.

Zwroty i wymiany
Dla pełnej wygody i zadowolenia naszych klientów oferujemy możliwość zwrotu zakupionego projektu nawet do 30 dni (w zależności od wybranej kolekcji projektów) oraz wymiany zakupionego projektu na inny projekt tej samej kolekcji projektowej nawet do roku.

Reklamacje
Wszelkiego rodzaju reklamacje można zgłaszać osobiście, e-mailem lub telefonicznie w oddziale firmy:
ul. Litewska 10, 35-302 Rzeszów, tel.: +48 17 852 52 30, kom. 601 213 376, e-mail: rzeszow@grupadobrydom.pl
Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest dowód zakupu projektu. Gwarantem jakości projektu jest jego autor, do którego zgłaszane będą wszelkie rozbieżności.

3. Dokonaj adaptacji projektu
Zakupiony projekt domu musi być jeszcze zaadaptowany do działki. Architekt z odpowiednimi uprawnieniami wykona projekt zagospodarowania działki oraz dostosuje zakupiony projekt do warunków planu zagospodarowania przestrzennego lub warunków zabudowy. W tym celu należy mu dostarczyć:
– aktualny wypis z planu zagospodarowania przestrzennego lub decyzję o warunkach zabudowy,
– warunki techniczne dostawy mediów,
– zakupiony gotowy projekt domu,
– mapkę sytuacyjno-wysokościową przeznaczoną do celów projektowych, wykonaną uprzednio przez geodetę.
Architekt adaptujący zaprojektuje trasy przyłączy mediów, wjazd na działkę, a w razie potrzeby dostosuje też fundamenty budynku do warunków gruntowo-wodnych. Warto pamiętać, że na etapie tych prac architekt może też dokonać zmian w zakupionym przez ciebie projekcie. Możliwe są więc przesunięcia niektórych ścian, dodanie lub likwidacja otworów okiennych, zmiana wysokości ścianek kolankowych itp. Zakres tych zmian zależy od twych indywidualnych potrzeb i wymagań. Kiedy architekt zakończy adaptację, kompletna dokumentacja jest już projektem budowlanym.

4. Złóż wniosek o pozwolenie na budowę
Aby rozpocząć budowę, musisz wystąpić do wydziału architektury i budownictwa starostwa powiatowego z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
– 4 egzemplarze projektu budowlanego,
– decyzję o warunkach zabudowy lub aktualny wypis z planu zagospodarowania przestrzennego,
– oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane,
– warunki techniczne dostawy mediów,
– wypis z rejestru gruntów dla działki i działek sąsiednich.
W terminie 65 dni urząd jest zobowiązany do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę. Staje się ona ostateczna po 2 tygodniach od terminu jej wydania, o ile organ, który wydał decyzję o warunkach zabudowy dla działki, nie wniesie odwołania.

5. Rozpocznij budowę
Aby zgodnie z obowiązującym prawem móc rozpocząć budowę swego domu, powiadom o tym zamiarze starostwo powiatowe 7 dni przed planowanym terminem pierwszych prac. Do takiego powiadomienia należy też dołączyć oświadczenie kierownika budowy o przejęciu obowiązków.

zapisz się do naszego newslettera